طراحی سایت

طراحی سایت در اراک

طراحس سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت در اراک , سئو , پشتیبانی رایگان , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت با وردپرس , رایانگان , رایان گام گستر آیندگان ,سامانه پیام کوتاه , شماره خدماتی , چرا طراحی سایت , طراحی سایت چیست , تبدیل وبلاگ به وب سایت , هاست و دامین رایگان یک ساله , سایت , وب سایت

تاثیرشبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

بسیاری از سئوکاران مهم و بزرگ دنیا بر این عقیده‌اند که بعد از داشتن طراحی سایت قوی، تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت را نباید نادیده گرفت. سئو وب‌سایت به ۲ قسمت کلی تقسیم می‌شود، سئو خارجی و سئو داخلی. ۳۰% سئو مربوط به بخش سئو داخلی می‌باشد اما شبکه‌های اجتماعی ۱۰%از جمع کل ۷۰%سئو خارجی را در گرفته است.

بازبینی تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر سئو سایت:

بر اساس آمارها و نظر سئوکاران می‌توان گفت هر سیگنال که از رسانه‌های اجتماعی به خصوص Google plus و twitter دریافت شود بر رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو موثر می باشد.
با نگاهی اجمالی به پیرامون خود به اهمیت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی پی می‌بریم، در حال حاضر زمام زندگی روزمره ما در اختیار این شبکه‌ها می‌باشد. اگر می‌خواهید بر روی بهینه‌سازی سایت کار کنید باید به فکر این شبکه‌های اجتماعی نیز باشید و برای آن‌ها نیز مطلب‌هایی را آماده کنید. موتورهای جستجو در این زمانه، شبکه‌های اجتماعی را برای خود تعریف کرده‌اند و تمام پارامترهای تاثیرگذار بر روی این شبکه‌ها را تنظیم نموده است و تبدیل به رکنی برای کتالیزور بهینه‌سازی سایت کرده است. اما در این میان تاثیر برخی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر از بقیه است فهمیدن اینکه کدامیک از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بیشتری بر موتورهای جستجو می گذارد شاید کار سختی باشد در این نوشته سعی می‌کنیم برخی از اثرگذاری شبکه‌های احتماعی مختلف را بر روی بهینه‌سازی سایت نشان بدهیم تا شما به درستی درباره این شبکه‌ها تصمیم بگیرید و آن‌ها را در سئو سایت خود اعمال کنید.
اما در ابتدا باید درباره نحوه تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو بدانید.
در نگاه قدیمی و سنتی نسبت به سئو در موتور‌های جستجو می‌دیدیم که موتورهای جستجو تنها
به یک محتوای با کیفیت توجه می‌کردند و این مورد به منزله عامل مهم و پراهمیت
در رتبه‌بندی وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها دخیل بود و موتورهای جستجوگر نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته شده
چندان تمایلی نشان نمی‌دادند.
این نگاه سنتی هنوز نیز در موتورهای جستجو برقرار است،
البته با سخت‌گیری پایین. لیکن تفاوت بنیادی سئو سنتی و سئوی جدید در این است که
یک سطح اجتماعی به تولید محتوا اضافه شده و جستجوگر‌ها هم این سطح را قبول کرده‌اند.
به این دلیل که محتوای شما افزون بر کیفیت بالا باید قابلیت اشتراک گذاری هم داشته باشد.
بنابراین درحال حاضر افزون بر محتوای درست و با کیفیت،
دو دکمه» Like» و» ۱+» به منزله یکی از معیارهای رتبه‌بندی در بهینه‌سازی سایت مهم واقع می‌شود.
اینجاست که یک راهکار مناسب در شبکه‌های اجتماعی به کسب و کار شما کمک خواهد کرد.
به این معنی که هرچقدر لایک‌های زیادی داشته باشید و توییت‌های شما بیشتر باز توییت می‌شوند،
موتور‌های جستجو نیز با نگاهی متفاوت به سایت شما نگاه خواهند کرد.
ولی توجه کنید تنها یک راهکار مناسب کافی نیست و نباید جمله «محتوا پادشاه است» را از یاد برد.
در آینده به تاثیر بیشتر شبکه‌های اجتماعی بر سئو خواهیم پرداخت.

۱. تاثیر توییتر و تعداد توییت‌های شما

توییتر یک شبکه اجتماعی قوی برای اشتراک گذاری متن‌های کوتاه ۱۴۰ کاراکتری می‌باشد

بیش از ۱۰ سال است که از زمان تاسیس آن می‌گذرد و پس از افزایش قدرت این شبکه اجتماعی

در عرصه وب درست از سال ۲۰۱۵ طی تغییراتی که بین گوگل و توییتر اتفاق افتاد،

ارزش بک‌لینک‌های ثبت شده در این شبکه اجتماعی بیش از گذشته شد.

بنابراین هرچه تعداد توییت‌های ارسالی بین کاربران مختلف و لینک دادن آن به وب‌سایت شما بیشتر و بیشتر شود،
ارتباط نزدیکی با افزایش رنکینگ شما خواهد داشت و تغییر محسوسی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.
اما تعدادی از کاربران به دلیل اینکه توییتر محدود به ۱۴۰ کاراکتر است،
جذابیت خاصی برای آن‌ها ندارد و یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی‌کنند،
چنین وبمسترانی باید بدانند که سخت در اشتباه هستند، اگر شما هم جزء این افراد هستید
همین حالا و قبل از ادامه دادن به مطالعه این مقاله اقدام به ایجاد یک اکانت در توییتر کنید.

۲. تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت

گوگل پلاس نیز یک شبکه اجتماعی متعلق به گوگل است، اما ظاهرا گوگل در این پروژه موفقیت مناسبی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک را به دست نیاورد لیکن همچنان تاثیر مستقیم بر سئو وبسایت دارد.
این شبکه اجتماعی نیز همانند توییتر عمل می‌کند و هرچه تعداد لینک‌هایی که در آن به اشتراک می‌گذارید بیشتر باشد و همچنین پس از انتشار نوشته سریعا لینک آن را در اکانت و صفحه رسمی سایت در گوگل پلاس ثبت کنید، نوشته شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در موتور جستجو ایندکس خواهد شد.
به شخصه طی یک تجربه برای وبسایت تفریحی و خبری داشتم استفاده از گوگل پلاس را در مدت زمان دو ماهه آزمایش کرده و به نتایج عالی رسیدم. مطالبی که در گوگل پلاس و انجمن‌های آن به اشتراک می‌گذاشتم در کوتاه‌ترین زمان ممکن که گاهی از آن‌ها زیر دو دقیقه بودند در گوگل ایندکس می‌شدند و از طرف دیگر با جستجوی عنوان نوشته نیز در صفحه اول گوگل قرار می‌گرفت.

۳.اشتراک گذاری تصاویر در flicker و pinterest

این دو شبکه اجتماعی در زمینه اشتراک گذاری تصاویر فعالیت دارند که می‌توان از آن‌ها برای اشتراک گذاری تصاویر وب‌سایت استفاده کرد. شاید از خود بپرسید چرا از سرویس‌هایی همچون اینستاگرام استفاده نکنیم؟!
در پاسخ به این سوال باید گفت که همانطور که می‌دانید با گذاشتن لینک در اینستاگرام لینک‌های ثبت شده لینکدار نشده و صرفا یک متن هستند اما دو شبکه اجتماعی ذکر شده بر خلاف آن بوده و می‌توانید برای هر تصویر خود یک لینک یا تگ تعیین کنید.

۴. پروفایل شرکتی خود را در لینکدین کامل کنید

لینکدین شبکه اجتماعی است که در زمینه معرفی شرکت‌ها فعالیت دارد. پس با عضویت در آن پروفایل شرکتی خود را کامل کنید و در مرحله بعد از کارکنان و همکاران خود بخواهید در این شبکه اجتماعی عضو شده و با لینک کردن صفحه رسمی شما در پروفایل شخصی به عنوان کارکنان معرفی شوند.
پس کلیه اخبار مربوط به کسب و کار را به همراه لینک مطالب و… در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتر با شما در ارتباط باشند.

۵. از فن‌پیج‌ها غافل نشوید

همانطور که می‌دانید به صفحه‌ای که هواداران برای کسب و کارها و شخصیت‌های محبوب و… ایجاد می‌کنند
فن‌پیج گفته می‌شود. از آن جایی که صفحات و لینک‌های ایجاد شده در فیسبوک به خوبی توییتر،
گوگل‌پلاس، لینکدین و… در موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شوند اما پروفایل‌های شخصی و فن‌پیج‌ها
که در حالت عمومی هستند در موتورهای جستجو دیده خواهند شد.
پس در اولین اقدام در صفحه فیس‌بوک خود نیز یک صفحه رسمی متعلق به خود را وارد کرده
و مطالبتان را در آن به اشتراک بگذارید تا فن‌پیج‌ها و دنبال کنندگان شما با بازنشر کردن آن بتوانند تاثیری بر روی وبسایت شما بگذارند.
امیدواریم رضایت شما را در این مقاله جلب کرده باشیم.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *