طراحی سایت

طراحی سایت در اراک

طراحس سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت در اراک , سئو , پشتیبانی رایگان , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت با وردپرس , رایانگان , رایان گام گستر آیندگان ,سامانه پیام کوتاه , شماره خدماتی , چرا طراحی سایت , طراحی سایت چیست , تبدیل وبلاگ به وب سایت , هاست و دامین رایگان یک ساله , سایت , وب سایت

تاثیرشبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

بسیاری از سئو کاران مهم و بزرگ دنیا بر این باورند که بعد از داشتن طراحی سایت قوی ، تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت را نباید نادیده گرفته شود. سئو وب سایت به ۲ قسمت کلی تقسیم می شود ، سئو خارجی و سئو داخلی . ۳۰% سئو مربوط به بخش سئو داخلی می باشد اما ۷۰% باقی مربوط به سئو خارجی و شبکه های اجتماعی می باشد.

چگونگی تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو سایت:

طبق آمار ها و نظر سئوکاران می توان گفت هر سیگنال که از رسانه های اجتماعی به خصوصGoogle plus و twitter دریافت شود در رتبه بندی سایت در موتور های جستجو موثر می باشد.
کافی است به دور و برمان نگاهی داشته باشیم تا به اهمیت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی پی ببریم، امروز زمانه شبکه‌های اجتماعی است و زندگی روزمره ما در اختیار این شبکه‌ها قرار گرفته و تاثیر بی‌‌‌نهایت قابل توصیفی بر زندگی ما می‌گذارد، در این زمانه شبکه‌های اجتماعی اگر می‌خواهید بر روی بهینه سازی سایت خودتان کار کنید باید به فکر این شبکه های اجتماعی نیز باشید و برای آن‌ها نیز مطلب‌هایی را آماده کنید. موتورهای جستجو نیز در این زمانه، شبکه‌های اجتماعی را برای خود تعریف کرده‌اند و نمام پارامترهای تاثیر گذارش را بر روی این شبکه‌ها تنظیم نموده است و تبدیل به رکنی برای کتالیزور بهیه سازی سایت کرده است. اما در این بین تاثیر برخی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر از بقیه است فهمیدن اینکه کدام یک از شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد بر روی موتورهای جستجو اثر می‌گذارد شاید کار سختی باشد در این نوشته سعی می‌کنیم گوشه‌ای از اثرگذاری شبکه‌های احتماعی مختلف را بر روی بهینه سازی سایت نشان بدهیم تا شما به درستی درباره این شبکه‌ها تصمیم بگیرید و در آن‌ها بر روی سئو سایت تان کار کنید.
اما برای شروع باید شما درباره نحوه تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو بدانید. در نگاه قدیمی و سنتی نسبت به سئو در موتور‌های جستجو می‌دیدیم که موتورهای جستجو تنها به یک محتوای با کیفیت توجه می‌کرد و این مورد به منزله عامل مهم و پراهمیت در رتبه بندی وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها دخیل بود و موتورهای جستجوگر نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته شده چندان تمایلی نشان نمی‌دادند. این نگاه سنتی هنوز نیز در موتورهای جستجو برقرار است، البته با سخت گیری پایین. ولی تفاوت بنیادی بین نگاه سنتی به سئو و سئوی جدید این است که یک سطح اجتماعی به تولید محتوا اضافه شده و جستجوگر‌ها هم این سطح را به طور کلی قبول کرده‌اند. به این خاطر که محتوای شما افزون بر کیفیت بالا بایست قابلیت اشتراک گذاری هم داشته باشد. پس امروزه افزون بر محتوای درست و با کیفیت، دو دکمه» Like» و» ۱+» به منزله یکی از معیارهای رتبه بندی در بهینه سازی سایت مهم هستند و اینجاست که یک راهکار مناسب در شبکه‌های اجتماعی به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. یعنی هرچقدر لایک‌های زیادی داشته باشید و توییت‌های شما بیشتر باز توییت شوند، موتور‌های جستجو نیز با نگاهی متفاوت به سایت شما نگاه خواهند کرد. ولی توجه کنید که تنها یک راهکار مناسب کافی نیست و نباید جمله «محتوا پادشاه است» را از یاد ببرید. در آینده بیشتر از تاثیر شبکه های اجتماعی روی سئو خواهیم گفت.

۱. تاثیر توییتر و تعداد توییت‌های شما

شبکه اجتماعی توییتر که به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی برای اشتراک گذاری متن‌های کوتاه ۱۴۰ کاراکتری می‌باشد بیش از ۱۰ سال است که از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد و پس از افزایش قدرت این شبکه اجتماعی در عرصه وب درست از سال ۲۰۱۵ طی تغییراتی که بین گوگل و توییتر اتفاق افتاد ارزش بک‌لینک‌های ثبت شده در این شبکه اجتماعی بیشتر از گذشته شد.
بنابراین هرچه تعداد توییت‌های ارسالی بین کاربران مختلف و لینک دادن آن به وبسایت شما بیشتر و بیشتر شود ارتباط نزدیکی با افزایش رنکینگ شما خواهد داشت و تغییر محسوسی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.
اما بسیاری از کاربران به دلیل اینکه توییتر محدود به ۱۴۰ کاراکتر است جذابیت خاصی برای آن ها ندارد و یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی‌کنند، چنین وبمسترانی باید بدانند که سخت در اشتباهند. اگر شما هم جزء این افراد هستید همین حالا و قبل از ادامه دادن به مطالعه این مقاله اقدام به ایجاد یک اکانت در توییتر کنید.

۲. تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت

گوگل پلاس نیز یک شبکه اجتماعی است که متعلق به گوگل است اما ظاهرا گوگل در این پروژه موفقیت مناسبی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیسبوک را به دست نیاورد اما همچنان تاثیر مستقیمی بر سئو وبسایت دارد.
این شبکه اجتماعی نیز همانند توییتر عمل می‌کند و هرچه تعداد لینک‌هایی که در آن به اشتراک می‌گذارید بیشتر باشد و از طرفی پس از انتشار نوشته سریعا لینک آن را در اکانت و صفحه رسمی سایت خود در گوگل پلاس ثبت کنید نوشته شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در موتور جستجو ایندکس خواهد شد.
به شخصه طی یک تجربه که برای وبسایت تفریحی و خبری داشتم استفاده از گوگل پلاس را در طی مدت زمان دو ماهه آزمایش کرده و به نتایج عالی رسیدم. به طوری که مطالبی که در گوگل پلاس و انجمن‌های آن به اشتراک می‌گذاشتم در کوتاه‌ترین زمان ممکن که گاهی از آن ها زیر دو دقیقه بودند در گوگل ایندکس می‌شدند و از طرف دیگر با جستجوی عنوان نوشته نیز در صفحه اول گوگل قرار می‌گرفت.

۳.اشتراک گذاری تصاویر در flicker و pinterest

این دو شبکه اجتماعی در زمینه اشتراک گذاری تصاویر فعالیت دارند که می‌توانید از انها برای اشتراک گذاری تصاویر وبسایت خود استفاده کنید. شاید از خود بپرسید چرا از سرویس‌هایی همچون اینستاگرام استفاده نکنیم؟!
در پاسخ به این سوال باید گفت که همانطور که می‌دانید با گذاشتن لینک در اینستاگرام لینک‌های ثبت شده لینکدار نشده و صرفا یک متن هستند اما دو شبکه اجتماعی ذکر شده بر خلاف آن بوده و می‌توانید برای هر تصویر خود یک لینک یا تگ تعیین کنید.

۴. پروفایل شرکتی خود را در لینکدین کامل کنید

لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی که در زمینه معرفی شرکت‌ها می‌باشد فعالیت دارد. پس با عضویت در آن پروفایل شرکتی خود را کامل کنید و در مرحله بعد از کارکنان و همکاران خود بخواهید در این شبکه اجتماعی عضو شده و با لینک کردن صفحه رسمی شما در پروفایل شخصی خود به عنوان کارکنان معرفی شوند.
پس کلیه اخبار مربوط به کسب و کار خود را به همراه لینک مطالب و.. در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتر و بیشتر با شما در ارتباط باشند.

۵. از فن‌پیج‌ها غافل نشوید

همانطور که می‌دانید به صفحه‌ای که هواداران برای کسب و کارها و شخصیت‌های محبوب و.. ایجاد می‌کنند فن پیج می‌گویند. از آن جایی که صفحات و لینک‌های ایجاد شده در فیسبوک به خوبی توییتر، گوگل‌پلاس، لینکدین و… در موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شوند اما پروفایل‌های شخصی و فن‌پیج‌ها که در حالت عمومی هستند در موتورهای جستجو دیده خواهند شد.
پس در اولین اقدام در صفحه فیس‌بوک خود نیز یک صفحه رسمی متعلق به خود را وارد کرده و مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید تا فن‌پیج‌ها و دنبال کنندگان شما با بازنشر کردن آن بتوانند تاثیری بر روی وبسایت شما بگذارند.

درباره نویسنده

طراحان سایت رایانگان فعالیت خود را در زمینه تحقیق و توسعه ، مشاوره و پیاده سازی ، طراحی و پشتیبانی وب سایت و سامانه های هوشمند تحت وب آغاز و در راستای تحقق بخشیدن به اهداف والای خود آغاز بکار کرد رایانگان با بیش از 6 سال سابقه قبلی در زمینه برنامه نویسی و توسعه نرم افزار های تحت وب اکنون آماده برای رضایت خاطر مشتریان عزیز خود می باشد .

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *