طراحی سایت

طراحی سایت در اراک

طراحس سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت در اراک , سئو , پشتیبانی رایگان , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت با وردپرس , رایانگان , رایان گام گستر آیندگان ,سامانه پیام کوتاه , شماره خدماتی , چرا طراحی سایت , طراحی سایت چیست , تبدیل وبلاگ به وب سایت , هاست و دامین رایگان یک ساله , سایت , وب سایت

اصطلاحات سئو بخش دوم

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو | بخش دوم

 

همان طور که در بخش اول به آن اشاره کردیم برای یاد گیری هر علمی در

ابتدا باید اصطلاحات آن علم را فرا گرفت تا بتوانیم درک بهتری از نوشته ها و کتاب های مربوط به آن علم داشت. در این مقاله اصطلاحات مربوط به سئو را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم تا بتوانید با یاد گیری این اصطلاحات درک بهتری از مقالات سئو داشته باشید.

 

۱۱. الگوریتم جستجو:
گوگل یک الگوریتم خاص برای جستجو در صفحات و ثبت آن ها در دایرکتوری بزرگش دارد. این الگوریتم با بیش از ۲۰۰ قانون برای ثبت شما تولید شده و پس از این که وبسایتتان را صفحات گوگل می‌بینید خوشحال باشید که از این راه پر پیچ و خم گذر کرده است. نمونه ساده اش همان متا تگ ها، تایتل تگ، انکر تسکت ها و لینک ها استند.

۱۲. SERP:

که به انگلیسی Search Engine Results Page میشود. اگر بخواهیم آن را ترجمه کنیم موتور جستجو نتایج صفحات میشود، که به طور ساده یعنی همان سرچ کلمه خاص شما در صفحه نتایج گوگل و ساده تر یعنی رتبه شما در نتایج گوگل که هرچه رتبه شما در نتایج بالاتر باشد ورودی بیشتر دریافت خواهید کرد.

۱۳. Sandbox:

سند باکس یک پنالتی موقت توسط گوگل یا بهتر بگوییم یک جریمه موقتی است، در حقیقت روز های اول که وبسایتتان را تاسیس می کنید و روی کلمه های کلیدی خودتان کار می کنید شاهد هستید سریع بالا می‌آیید ولی دوباره به نتایج آخر سقوط می کنید و این به خاطر این است که گوگل اجازه نمی‌دهد وبسایت های تازه تاسیس در صفحات اول باشند و پس از مدتی که معمولا بین ۳ ماه تا ۱ سال متغیر و نسبت به رقابت کلمه کلیدی تغییر می کند، دوباره باز می گردید و سند‌باکس برای شما هیچ خطری ندارد و یک عادت ماهیانه گوگل است.

۱۴. Keyword Density:

این کلمه به معنی چگالی کلمات در یک صفحه می باشند. چگالی صفحه یعنی تعداد کلمات کلیدی شما نسبت به تمام کلمات در صفحه که اگر این مقدار بیش تر از حد ممکن شود توسط گوگل جریمه خواهید شد. افزونه Yoast SEO چگالی کلمات را زیر ۲/۵% قبول می کند اما خب در کل صفحه سایت می تواند تا ۵% باشد.

۱۵. keyword stuffing:

تکرار کلمات کلیدی در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بسیار بر بالا بردن رتبه شما در گوگل تاثیر گذار بود اما با روی آمدن الگوریتم پاندای گوگل و جدیتر شدن چگالی کلمات این روش منسوخ شد و جز روش های کلاه سیاه گوگل به شمار می‌رود. برای مثال نمونه بسیار زیاد آن که در ایران رایج است نوشتن حجم بسیار زیادی کلمه کلیدی در متاتگ ها است.

۱۶. Cloaking:

این تکنیک روشی برای نشان دادن محتوا متفاوت برای دو گیرنده یعنی موتورهای جستجو و خوانندگان وبلاگتان است. مثال ساده اش این است که شما مطلبی نوشته اید که می تواند شما را به بهترین رتبه در گوگل برساند اما محتوایش برای خوانندگان جالب نیست پس از تکنیک Cloaking استفاده می کنید. این روش تفکری اسپم گونه را ایجاد می کند و احتمال پنالتی شدن شما (اگر ممنوع نشده باشد) کم است.

۱۷. Web Crawler:

خزندگان وب، یا همان ربات هایی که در وبسایت ها و صفحات مختلف می خزند و اطلاعات را برای دیتا سنتر ها می فرستند برای مثال خزنده گوگل وارد وبسایت شما می‌شود و هر چه که بتواند بخواند را ثبت و به دیتا سنتر های گوگل می فرستند تا آن جا اطلاعات هضم شود و به صورت همان نتایج گوگل به شما نمایش داده شود که به این فرایندی که توضیح دادیم فرایند ایندکس کردن می گویند. اینکه  چطور وبسایت شما را پیدا می کنند داستان طولانی است که به صورت مفصل در مطالب بعدی به شما می گوییم.
۱۸. Duplicate Content:
محتوای کپی را که با آن آشنا هستید، این محتوا در حقیقت بلوک ها یا ماده هایی هستند که در دو دامنه و یا وبسایت هستند که یا دقیقا محتوای مشابه دارند یا این که شباهت های زیادی بین آن ها وجود دارد. شما باید از بارگذاری محتوای کپی اجتناب کنید که این کار شما به سادگی شناخته نمی شود ولی اگر شناخته شود می تواند شما را در لیست سیاه گوگل قرار دهد.
۱۹. Canonical URL:
در حقیقت Canonicalization یک روند برای تبدیل داده است که دارای بیشتر از یک راه برای رسیدن به حد استاندارد است. از این رو Canonical URL یک Url استاندارد برای دسترسی به یک صفحه خاص در وبسایت شما است. برای مثال، نسخه استاندارد دامنه خودتان می تواند به این شکل http://www.domain.com یا به این شکل http://domain.com باشد.
۲۰. Robots.txt:
در واقع چیزی نیست جزء یک فایل که در قسمت Root دامین شما جا میگیرد. که ساختار وبسایت شما را با ربات های گوگل و بقیه جستجو گر ها آشنا می کند. داشتن این فایل بسیار پر اهمیت است و در داشتن رتبه خوب بسیار تاثیر دارد.
در اینجا به پایان این نوشته رسیدید و شما با مهم‌ترین و رایج ترین اصطلاحات سئو آشنا شدید، قطعا هزاران اصطلاح دیگر هم وجود دارند اما اگر شما دارنده یک وبسایت هستید و به صورت تخصصی به دنبال سئو نرفته اید، همین چندین اصطلاح می تواند شما را با مقاله های تخصصی سئو اُخت دهد.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *