طراحی سایت

طراحی سایت در اراک

طراحس سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت در اراک , سئو , پشتیبانی رایگان , طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت با وردپرس , رایانگان , رایان گام گستر آیندگان ,سامانه پیام کوتاه , شماره خدماتی , چرا طراحی سایت , طراحی سایت چیست , تبدیل وبلاگ به وب سایت , هاست و دامین رایگان یک ساله , سایت , وب سایت

اصطلاحات سئو بخش اول

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو | بخش اول

>

برای یاد گیری هر علمی در ابتدا باید اصطلاحات آن علم را فرا گرفت تا بتوانیم درک بهتری از نوشته ها و کتاب های مربوط به آن علم داشت. در این مقاله اصطلاحات مربوط به سئو را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم تا بتوانید با یاد گیری این اصطلاحات درک بهتری از مقالات سئو داشته باشید.

ویکی پدیا SEO را چنین تعریف میکند :

بهینه‌سازی موتور جستجو، (به انگلیسی: Search engine optimization)، یک روند مناسب برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحه وب در یک موتور جستجوی طبیعی و یا الگوریتمی است. بطور کلی وبسایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند. SEO توانایی انواع جستجو را دارد، از جمله: جستجوی تصاویر، مکانی، جستجوی ویدیو، جستجوی علمی، جستجوی خبری و صنعت خاص در رأس موتور جستجو هستند.
به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، SEO به چگونگی کارکردن موتورهای جستجو و این که چه چیزی جستجو می‌شود، رسیدگی می‌کند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه مطالب موجود در خود سایت و HTML و برنامه نویسی مربوط به هر دو و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت های نمایه سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده و یا لینک‌های ورودی، از دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. در کل SEO به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است.

در ادامه با ۱۰ تا اصطلاحات سئو آشنا خواهیم شد

۱. SEM:

یعنی بهینه سازی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی (Search Engine Marketing) و این کلمه را بیشتر در سایت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی مشاهده خواهید کرد. SEM به دو قسمت تقسیم شده است: SEO & PPC. سئو که یعنی بهینه سازی برای موتور های جستجو که در بالا اشاره شد و PPC یعنی پرداخت به ازای کلیک که جوری به تبلیغات اینترنتی مربوط می‌شود که سایت موفق ایرانی آن آنتورک است.

۲. بک‌لینک:

بک لینک ها لینک هایی در صفحات اینترنتی  هستند که به وبسایت شما ربط دارند یعنی لینک وبسایت شما در صفحه ای با مشخصات خاص مانند PA & DA & Pr قرار دارد که بستگی به خصوصیاتشان می توانند مفید یا مضر باشند و این لینک ها اگر به شیوه درست در سایت ها قرار گیرند تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه شما دارند.

۳. پیج رنک:

یک واحد برای ارزش یک صفحه توسط گوگل معرفی شد ولی در چند ماه پیش تمام  پیج  رنک ها صفر شدند، قبل از آن پیج رنک ها نقش مهمی در خرید و فروش وبسایت ها و تبلیغات آن ها بودند اما با صفر شدن آن ها واحد دیگری برای ارزشیابی قدرت صفحه به وجود آمد که در ادامه به آن ها میپردازیم.

۴. Linkbait:

لینک بیت یک مقاله یا امکانی است که برای قشر مخاطبنان شما جذاب باشند، این لینک ها معمولا در بازاریابی ویروسی استفاده می‌شوند و اگر درست اعمال شوند می توانند سکوی بسیار خوبی برای پرتاب شما باشند و معمولا مقاله، عکس یا یک ویدیو هستند. مت کاتز مدیر بخش اسپم گوگل درباره Linkbait ها میگوید:

یک چیز آن قدر جذاب که توجه بازدیدکنندگان را جلب کند

۵. Link farm:

گروه دسته جمعی از لینک ها در یک سایت که به منظور افزایش مصنوعی PageRank تولید می‌شوند. قبلا اینجور لینک ها باعث افزایش سریع رتبه می‌شوند اما حال با وجود هوشمند تر شدن ربات های گوگل این اتفاق دیر یا حتی اصلا نمی‌افتد و در حقیقت این لینک ها و این روش جز روش های کلاه سیاه سئو به حساب می‌آید.

۶. Anchor text:

انکر تکست یک متن است که شما را به صفحه ای هدایت می کند که در حقیقت امروزه در مرورگرها آن را به رنگ آبی نشان میدهند، اگر Anchor text به خوبی استفاده شود و درست نوشته شود می تواند تاثیر بسیاری زیادی روی وبسایت شما داشته باشد. برای مثال این یک نمونه آنکر تکست است:

۷. NoFollow:

نوفالو خاصیتی در لینک است که صاحبان وبسایت ها استفاده می کنند تا سیگنالی را برای جلوگیری از تمجید و تعریف از لینک به گوگل بدهند. این لینک ها زمانی به کار می‌روند که لینک ها توسط کاربران یا اسپانسران و تبلیغ دهندگان شما ساخته و تنظیم شده باشد. وقتی گوگل با لینک های نوفالو رو به رو می‌شود، آن را در افزایش رتبه و پیج رنک تاثیر نمی‌دهد.

۸. Link Sculpting:

مدیران وب‌سایت با استفاده استراتژیک از خاصیت Nofollow در لینک ها جریان پیج رنک صفحات وبسایت خود را کانالیزه می‌کنند که باعث افزایش پیج رنک صفحات مورد نظر خواهد شد. با تغییرات اخیر گوگل در نحوه استفاده از Nofollow این قابلیت دیگر تاثیرگذار نیست.

۹. Title Tag:

تگ های عنوان عیناً اسم وبسایت شما هستند، و این یکی از مهم ترین عناصر در الگوریتم جستجو گوگل است. انتخاب نام در حقیقت مانند انتخاب شخصیت خودتان است، Title Tag سایت شما باید شامل کلمات کلیدی که در آن فعالیت می کنید باشد. برای مثال سایت های که در ضمینه بازاریابی فعالیت می کنند معمولا از اسم های با نام های آژانس بازاریابی، خدمات بازاریابی و … استفاده می کنند.

۱۰. Meta Tags:

دقیقا شبیه به Title Tag ها هستند با این تفاوت که تایتل تگ ها اطلاعات مورد نیار و الزامی را به ربات جستجو می دهند و متا تگ های اطلاعات اضافه و در حقیقت تکمیلی را در اختیار آن ها می دهند، متا تگ های مختلفی وجود دارند و هر کدام استفاده های متفاوتی دارند. متا تگ ها در Head هر صفحه قرار می گیرند.

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *